Takový společenský titul na trhu chyběl
Libor Zajíček společně s manželkou Heidi a programovým ředitelem rádia Fajn North Music Michalem Srokou a s dvojicí Těžkej Pokondr (snímek dole).
Myslím, že prožívá období velkých změn. Tradiční média jako deníky, televize , ale i rádia musí nově obhajovat svoji pozici na trhu. Zvláště deníky v té podobě jak je známe, to mají čím dál těžší. Doba je rychlejší, než před 10 či 15 lety. Vznikají a do popředí se derou nové technologie. S tím i nové možnosti a nároky na zábavu, zdroje informací. Vysoké nároky jsou na rychlost, kvalitu a obsah. A to jak ze strany posluchačů, čtenářů, diváků, uživatelů například internetu, tak i inzerentů. V 90. letech si regionální klient zvolil pro inzerci buď jedno rádio, nebo jeden novinový titul. Dnes musí pro svou kampaň použít mix medií a vše navíc okořenit internetem. Tradiční média přesto mají velkou budoucnost. Jen se musí přizpůsobit současným trendům. Pokud chtějí uspět, musí začít rozlišovat cílové skupiny. Nelze hrát, vysílat či tisknout pro všechny. Inzertně nejzajímavější cílovou skupinou jsou mladí, aktivní, slušně vydělávající lidé. Od nich asi nelze očekávat, že budou listovat v tradičních novinách, nebo se budou dívat na zprávy v televizi. Informace mají na internetu. To je budoucnost.
Liší se něčím severní Čechy?
Neliší. Liší se jen Praha. Tam je všechno jinak.
Co schází nebo naopak přebývá tištěným médiím?
Jako zástupce rozhlasového průmyslu bych řekl, že zvuk. Ale vážněji. Je to asi právě ta schopnost, zvláště u deníků, oslovit mladé lidi. Výjimkou jsou časopisy a magazíny. Tam je situace lepší. A co přebývá? Je jich asi zbytečně moc. Ale zase máme jako čtenáři větší možnost výběru.
Jak se Vám po obsahové a grafické stránce zamlouvá nový titul – Severočeský METROPOL - a co byste mu popřál do vínku?
Musím pochválit. Líbí se mi moc a jsem upřímně mile překvapen. Jak po grafické, tak i po obsahové stránce. Musím ocenit vysokou profesionalitu redaktorů a těší mě, že si mohu přečíst spoustu zajímavých článků, a to hlavně ze severních Čech. Takovýto společenský titul mi chyběl. Hlavně ať vydrží, pak bych neměl strach o čtenáře, ani o inzerenty.
V úvodu jsme zmínili přípravu již 12. plesu RNM.
Prozradíte na co se můžeme těšit a kdy budou v prodeji vstupenky?
Můžu slíbit spoustu domácích hudebních hvězd, například Michala Davida, Palo Haberu se skupinou Team,Terezu Kerndlovou, Gypsi CZ a další, velkou show, ale i některé zajímavé změny oproti minulým ročníkům. Vstupenky budou v prodeji od 8. ledna 2008.