Volksvwageny budou startovat v kategoriích podle obsahu kubických centimetrů svých motorů, vedle Brouků se soutěže zúčastní také automobily VW Bus a legendární „kaďáky“ (VW KDF). V loňském roce se na čtyřsetmetrové trati utkalo více než sedmdesát vozů, pro letošek počítají pořadatelé se stejnou účastí.
Startuje se přitom systémem Le Mans, kdy musí po odstartování závodů každý řidič co nejrychleji doběhnout k vozu, naskočit do něj a nastartovat. S ohledem na rozdílný věk řidičů pořadatelé určují jednotlivým borcům také zhruba dvacetimetrové běžecké handicapy při startu. Závodníci na Ďábelských strojích musí navíc během cesty do cíle v polovině trati jednou zabrzdit. „Kdo nezabrzdí, vypadává," tvrdí naprosto nekompromisně předseda VW Veteran Clubu Robert Kudrna.
Vyhrát ale není pro účastníky vítkovského sprintu to nejdůležitější, hlavní je potkat další nadšence do plechových brouků a porovnat s nimi své miláčky.
„Vloni zde byla k vidění auta se speciální úpravou motoru i skutečné rarity. Například vůbec nejstarším broukem byl na Vítkově obojživelník Schwimmwagen z roku 1943,“ zve všechny jeden z pořadatelů Martin Klofanda.
Brouci se na Vítkov začnou sjíždět v sobotu po 9.00 hodině, v 11.30 je start závodů a v 15.00 hodin proběhne vyhlášení výsledků. Poté se brouci vydají na spanilou jízdu městem do Žampachu na Sázavě.